Kategóriák
egyéb kategória

Nyaki erek vizsgálata: Carotis – Doppler ultrahang

A Doppler effektusról már mindenki hallott, vagy magát a jelenséget élesben, vagy az elméletéről. Érdekes tény, hogy ez a név még más, a hangokkal kapcsolatos témákban is felbukkan. Ez a téma pedig az ultrahang vizsgálat. A nyaki erek, mint mindegyik másik ki van téve az érelmeszesedés veszélyének, ami súlyos komplikációkat eredményezhet, veszélyezteti az egészséget. Ennek a betegségnek az időben történő felismerése, diagnosztizálása kritikus fontosságú ahhoz, hogy a megfelelő kezelést a megfelelő időben el lehessen kezdeni.

A képalkotó módszerek nagy segítséget jelentenek az orvosok számára, különösképpen az ultrahang. A nyaki erek ultrahangos vizsgálatát hívjuk Carotis ultrahangnak, vagy Carotis – Doppler ultrahangnak. Az erek falvastagsága és átmérői a vizsgálat segítségével meghatározhatóak, amiből következtetni lehet az állapotukra, és egy már kialakult, vagy később kialakuló rendellenességet is fel lehet fedezni.

A carotis Doppler vizsgálat egyáltalán nem fáj, nincs egészségügyi kockázata, ezért használata széles körben elterjedt. Amennyiben érrendszeri problémákkal küzd, úgy jelentkezzen rendszeresen szűrővizsgálatokra. Az egészséges életmód, rendszeres testmozgás, egészséges táplálkozás nagyon fontosak az egészség és a jó közérzet megőrzésében. Egyeztessünk orvosunkkal, kérjük ki a véleményét a szűrővizsgálatok lehetőségéről és esetleges szükségességéről.

Kategóriák
egyéb kategória

Ismerjük meg a cikkírás alapjait!

Egy weboldal blog szekciójában fontos, hogy minőségi cikkek szerepeljenek. A marketing egyik alapja a tartalomgyártás, de nem mindegy, hogy milyen módon. A cikkek az online marketing valamennyi területén fontos szerepet töltenek be.

Íme néhány tipp a jó cikk megírásához!

Fontos, hogy a téma előnyére váljon az olvasónak, máskülönben felesleges neki kezdeni a feladatnak. Csak azért ne írjunk cikket, hogy bővüljön az oldal, mert így hamar ráunhatunk a szövegírásra és értelmét veszti a dolog.

Már a címsor is rendkívül meghatározó, törekedjünk arra, hogy minél ütősebb legyen. Ha ez sikerül garantáltan felkeltjük az olvasó érdeklődését. A cím lehet akár egy hír, esetleg egy fejtörős kérdés vagy egy merészebb állítás.

Az eddigi tapasztalatok alapján az olvasók kedvelik azokat a sztorikat, amelyek személyesek, hiszen jobban azonosulni tudnak a történettel és bele élik magukat. Tehát bátran írjunk személyes történéseket, lehet ez egy adott helyzet vagy akár tapasztalat is. Kerüljük a vállalati kommunikációs stílust, mert ezt nem annyira preferálják az illetékesek.

A humorral szintén jó hatást érhetünk el, mivel az emberek szeretnek szórakozni és vidámak lenni. Természetesen ügyeljünk arra, hogy ne az egész szöveg szóljon a humorról, illetve arra is, hogy a vicces rész ne vigye el a fókuszt a mondandó lényegéről.

Tűzzük ki célul, hogy egy mondat elolvasása után az olvasók késztetést érezzenek arra, hogy elolvassák a következő mondatot. A cikk végén jó, ha ajánlunk további érdekes olvasnivalókat is, hivatkozhatunk régebbi irományokra, de még a hírlevelünkre is feliratkoztathatjuk az olvasót.

Ne feledkezzünk meg a szövegben elhelyezett linkekről, minimum egy-kettő kerüljön bele, ezáltal válik teljesen átjárhatóvá a szövegünk. Ha a téma kapcsolódik egy korábban megjelent cikkünkhöz, akkor hivatkozhatunk rá, valamint mások szövegének a linkjét is bele tehetjük, ezt az esetek többségében viszonozni szokták. Állítsuk be, hogy egy új ablakban jelenjen meg az oldal, ha lekattintják a linket.