Egy weboldal blog szekciójában fontos, hogy minőségi cikkek szerepeljenek. A marketing egyik alapja a tartalomgyártás, de nem mindegy, hogy milyen módon. A cikkek az online marketing valamennyi területén fontos szerepet töltenek be.
Íme néhány tipp a jó cikk megírásához!
Fontos, hogy a téma előnyére váljon az olvasónak, máskülönben felesleges neki kezdeni a feladatnak. Csak azért ne írjunk cikket, hogy bővüljön az oldal, mert így hamar ráunhatunk a szövegírásra és értelmét veszti a dolog.
Már a címsor is rendkívül meghatározó, törekedjünk arra, hogy minél ütősebb legyen. Ha ez sikerül garantáltan felkeltjük az olvasó érdeklődését. A cím lehet akár egy hír, esetleg egy fejtörős kérdés vagy egy merészebb állítás.
Az eddigi tapasztalatok alapján az olvasók kedvelik azokat a sztorikat, amelyek személyesek, hiszen jobban azonosulni tudnak a történettel és bele élik magukat. Tehát bátran írjunk személyes történéseket, lehet ez egy adott helyzet vagy akár tapasztalat is. Kerüljük a vállalati kommunikációs stílust, mert ezt nem annyira preferálják az illetékesek.
A humorral szintén jó hatást érhetünk el, mivel az emberek szeretnek szórakozni és vidámak lenni. Természetesen ügyeljünk arra, hogy ne az egész szöveg szóljon a humorról, illetve arra is, hogy a vicces rész ne vigye el a fókuszt a mondandó lényegéről.
Tűzzük ki célul, hogy egy mondat elolvasása után az olvasók késztetést érezzenek arra, hogy elolvassák a következő mondatot. A cikk végén jó, ha ajánlunk további érdekes olvasnivalókat is, hivatkozhatunk régebbi irományokra, de még a hírlevelünkre is feliratkoztathatjuk az olvasót.
Ne feledkezzünk meg a szövegben elhelyezett linkekről, minimum egy-kettő kerüljön bele, ezáltal válik teljesen átjárhatóvá a szövegünk. Ha a téma kapcsolódik egy korábban megjelent cikkünkhöz, akkor hivatkozhatunk rá, valamint mások szövegének a linkjét is bele tehetjük, ezt az esetek többségében viszonozni szokták. Állítsuk be, hogy egy új ablakban jelenjen meg az oldal, ha lekattintják a linket.